dilluns, 13 d’abril del 2009



El pebre del xató
! Hola reina ja ets aquí ¡
- Sí, i estic tan cansada ! Manel carinyo ¡ posem una mica d’aigua i sal en una palangana que em faré un bany de peus, em fan tan de mal que ni me’ls sento
- Si dona ara mateix ¿ Tanta feina has tingut ?
- Hi tan, feia anys que no venia tant xató , no me’n ha quedat ni una engruna . Tothom a trobat la salsa bonissima.
- Doncs me n’alegro molt , de fet tu sempre hi has tingut la mà trencada amb això del xató. Amb el xatò i.... amb altres coses rateta meva.
- Ai no m’atabalis que estic mol cansada i porta la palangana !!quin gust¡¡ no en trauria els peu de tota la nit.
- Dons ara et demanen al telèfon….. és ta mare.
- Digues que no m’hi puc posar, ja la trucaré mes tard.
- Diu que es mol urgent.
- !Cony de dona ¡ que deu volgué ara.
- ¿Que vols mare ? que estic mol cansada, ¿ que si he venut el xató ? esta clar que l’he venut, no me’n ha quedat ni una engruna.
- !!Però que dius ara ¡¡ !!ai mare no me espantis¡¡ Marededéu dels set dolors, !!Manel corre vine¡¡ quina desgràcia !ai que m’agafarà un cobriment¡.
- ¿Què passa ? ¿qui s’ha mort ?.
- De moment encara ningú, però aquesta nit potser que es mori mig Vilanova.
- Hi ara ¡ quina bestiesa estàs dient.
- !!La mare s’ha equivocat ¡¡ai Déu meu quina desgracia ¡¡ com ho farem¡¡ ,potser que aviséssim als mossos, o be al servei d’emergències, Déu meu senyor¡¡
- !!Refot¡¡ explicat de una vegada ¿ que es el que passa ?
- El que passa? el que ha passat . Ahir quan estava preparant la salsa del xató, em vaig adonar que no tenia pebre vermell i vaig fer anar el nano a casa de la mare a buscar-ne. La mare sempre te tota classe de espècies, el nano i va anar i me’n va portat un pot !! i li vaig posat tot !! vaig posar-hi tot el pot ¡¡..!! aaaaai senyor quina desgràcia ¡¡
Sisplau calmat i aclarim això….! La teva mare va donar el pebre al nano ¡ tu el vas posar a la salsa com fas sempre ¡, jo no veig cap desgracia en lloc.
Ai però es que no era pebre vermell, la mare es va confondre i el que li va donar al nano no era pebre vermell¡¡¡
¿Doncs què Collons era?
Que què era ? vols que et digui que era el que he tirat al xató? el preparat que fa la mare per donar al berro quant volen que munti las truges.
Quant li donen això, trempa sense para quatre o cinc dies, i si no per que et penses que tots els ramaders de la comarca els el demanen per prenya les seves truges?
!!A bé ¡¡ si només es això no pateixis, què pot passar que aquesta nit mig Vilanova faci festeta ? la gent no es mor per això. Segurament que molts passaran una nit com feia temps que no passaven. No pateixis reina meva…..relaxat…. no passarà res…. Ai la meva rateta.….¿ i dius que no te n’ha quedat ni una mica de aquesta salsa ?
- Ai no ho se carinyo, potser si escures bé la cassola encaraaaa……


.